woensdag 16 januari 2013



             Sneeuw buiten, Voorjaar binnen


Buiten ligt er sneeuw en schijnt de zon, binnen bloeien de blauwe druifjes en maken we een leuke puzzel. Vandaag onverwacht ineens een heel fijne dag. Vanmorgen eerst m'n benedenverdieping opgeruimd en schoongemaakt. Afgelopen maandag is de timmerman geweest, hij heeft een zijraam, in mijn woonkamer, dicht gemaakt. Zaterdag heb ik daar het behang al weggehaald. Nu is het even wachten op de schilder, die komt m'n plafond witten. Daarna kan ik gaan behangen en sauzen, verven enz. Heb er zin in.

Vanmiddag belde de zoon van mijn vriendin, die ook het vriendje van mijn zoon is. Ze gingen met de hond wandelen en ook "ijsje kraken". Om half 2 stonden ze voor de deur. Heerlijk gewandeld en je raad het al de jongens waren natuurlijk tot aan hun knie nat. De honden hadden het goed naar hun zin en gingen natuurlijk ook het ijs op. Het was echt genieten.

Toen nog bezoek in de tuin, sorry vind het echt geen fijne vogels. Gelukkig hebben we een net over de vijver en kan de reiger niets beginnen, het werd wel geprobeerd natuurlijk. Heb weleens zo'n vogel achterna gezeten. Toen hadden we nog geen net over de vijver (want het is gewoon mooier zonder net) Hij viste toen een flinke goudvis uit de vijver, ik werd boos en ben naar buiten gegaan. Al zwaaiend ben ik hem achterna gegaan. De vis was eigenlijk aan de grote kant voor hem. Hij ging buiten de poort en ik had zoiets van "je gaat niet met vogel maar zonder" Overal lagen schubben en bloedspetters. Lekker hoor maar uiteindelijk heeft hij de vis niet meegenomen. Vanmiddag is het dus niet gelukt, de vissen zaten goed diep en onder het net.


2 opmerkingen:

  1. Heb je de zon gevoeld vandaag??
    Liefs,
    Else

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Diaantje,

    Ik wilde je bedanken voor de lieve berichtjes op mijn blog! Ik begrijp dat jij hetzelfde hebt doorgemaakt..........jeetje.....Ik waardeer het ontzettend dat je ondanks je eigen verdriet een berichtje bij mij hebt achtergelaten.

    Jij ook nog veel sterkte toegewenst!

    Liefs van Madelief xox

    BeantwoordenVerwijderen